Dangkal, jaki, sombong atau apa?

12 Zulkaedah 1431H - Berkaitan dengan buku-buku novel sejarah Islam yang dihasilkan oleh Abdul Latip Talib, saya mengikuti satu entri di Facebook beliau. Di wall beliau ada dituliskan:
"Saya ada menerima beberapa emel mengenai penulisan novel sejarah Islam, tidak saya hiraukan kerana pengirimnya tidak berani memperkenalkan dirinya kecuali emel ini, dari Nabil Bin Haji Ahmad pada 17 hb. Oktober pukul 12.39 pagi."

“Assalaamualaikum, Tuan Abdul Latip! Moga dirahmati Allah SWT! Saya ada satu persoalan. Saya ada membaca satu pendapat tentang penulisan sejarah serta dialog dalam kisah tersebut.

Saya minta maaf kerana tidak ingat siapa yang memberi pendapat itu, namun dia ada kredibiliti dalam bidang agama Islam. Pada pendapatnya, dialog-dialog dalam buku-buku sejarah Islam boleh dipertikaikan keabsahannya, dan berbahaya bagi umat Islam yang membacanya, Bahaya yang dimaksudkan beliau ialah bahaya pada para pembaca yang mempercayai bahawa dialog tersebut adalah benar seperti yang berlaku di zaman sejarah itu berlaku. Mohon pencerahan daripada pihak Tuan. Terima Kasih."
BACA PENUH >>>

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger