Kisah Kesultanan Sulu dan Sayembara Sai-Fai dan Teknologi

Sulu sultan 'drops' Sabah suzerainty claim, according a report by Malaysiakini. However, Sultan Esmail Dalus II will continue to press for the restoration of his property rights to North Borneo.

The Philippine government has recognised Sulu Sultan Esmail Dalus II's announcement over the weekend that he will 'drop' the suzerainty claim to Sabah since it is 'complicated', reports Malaysiakini.

Inline with this issue, Tausug and the Sulu Sultanate is the most revealing recent book on the subject of the Moro race or the
Tausug, and the Sulu Sultanate. It takes the readers through the entire period: from the early Muslim travelers who broght Islam to the region, to the Spanish Conquistador, to Marco's era, to the Philippine’s claim on Sabah.


The reader is taken on an intriguing path of discovery - on the little known as second heir to the
Sulu Sultanate, and in a nutshell, a proposed solution to the 'Moro problem'. You will find this book special and very different.

Tausug Network, connecting Tausugs globally, click here.


Bengkel Sayembara Fiksyen Sains dan Teknologi


Bengkel Sayembara Fiksyen Sains dan Teknologi akan diadakan di Hotel Quality, Kuala Lumpur Sabtu ini (7 Feb 2009). Untuk maklumat lanjut berkenaan dengan sayembara dan bengkel ini bolehlah menghubungi saudara Yosman Mohd Bain dari Penerbit UTM Press di talian 07-5218166 / 019-7557760 atau saudara Rozlan Mohamed Noor dari Utusan Publications & Distributors Sdn Bhd, emel editor@minister.com.


Bengkel ini diadakan oleh Universiti Teknologi Malaysia (UTM) dengan kerjasama Kumpulan Utusan bagi Sayembara Novel Cereka Sains dan Teknologi peringkat Kebangsaan 2008.


Sayembara Fiksyen Sains dan Teknologi bertujuan untuk meningkatkan dan menggalakkan manipulasi daya cipta, kreativiti, dan motivasi dalam kalangan pelajar IPT tempatan, tenaga pengajar khasnya, dan rakyat Malaysia secara umumnya.

Maklumat lanjut, klik di sini: Sayembara Fiksyen Sains dan Teknologi UTM-Kumpulan Utusan

1 comments:

Rozlan Mohamed Noor (RMN) said...

Terima kasih sdra kerana membantu saya menguar-uarkan hal ini. Juga mana2 yang berminat boleh hubungi saya di talian 012-3828353. Bengkel seumpamanya juga akan diadakan di Kelantan, Alor Star, Kota Kinabalu, dan Kuching.

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger