Selangor ambil alih yuran daftar pasar malam MPAJ RM50

Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) Selangor bersetuju kos mengambil alih pasar-pasar malam MPAJ akan ditanggung oleh Kerajaan Negeri Selangor. Ini bermakna pengurus-pengurus pasar malam yang baru tidak perlu memungut yuran pendaftaran RM50 dari para peniaga, kata Exco Selangor, Iskandar Abdul Samad.

“Sebelum ini para peniaga telah mengadu menghadapi masalah untuk membayar yuran pendaftaran ini. Perkara ini telah dibangkitkan semasa mesyuarat Exco hari ini dan keputusan telah diambil untuk memansuhkan yuran RM50 ini. Keputusan ini menguntungkan semua pihak sama ada peniaga atau pengurus pasar malam.


Kebanyakan pengurus-pengurus pasar malam yang baru terdiri dari jawatankuasa penduduk atau JKP yang baru dibentuk dan tidak mempunyai modal. Semasa pemerintahan BN, kebanyakan pasar-pasar malam dikendalikan oleh cawangan-cawangan parti komponen BN yang mempunyai modal yang banyak.”


Teruskan amalan kerajaan berkebajikan, PR.

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger