Bermuqabalah tahi kucing dengan Ehud Barak!

Utusan khas kanan Amerika Syarikat (AS) ke Timur Tengah dilaporkan berkata bahawa Washington bersungguh-sungguh ingin melihat kedamaian komprehensif antara Israel dan jiran-jiran Arabnya.

George Mitchell mengadakan pertemuan dengan Presiden Mesir Hosni Mubarak baru-baru ini, antara lain untuk mengalakkan negara-negara Arab supaya memulihkan hubungan dengan Israel. Intipati utama ialah, kata pasukan khas itu, bagi memperbaharui proses usaha damai antara Israel dan warga Palestin yang terhenti.


Namun dalam masa yang sama, setiausaha pertahanan AS Robert Gates terus mengosok belakang Israel dengan mengatakan bahawa kerajaan AS akan terus memberi bantuan ketenteraan kepada negara haram Israel untuk tujuan keselamatan.


“Kami menyumbang kewangan dan bantuan teknikal bagi menguatkan pertahanan Israel melawan ancaman roket dan peluru berpandu yang semakin meningkat. Kami akan terus mempastikan Israel memiliki senjata tercanggih bagi pertahanan nasionalnya,” kata Robert Gates.

Itulah
AS.
Walau siapa pun presidennya, retorik tetap menjadi racun berbisa umat Palestin. Ya, mungkin juga Presiden Barack Obama agak berlembut dengan isu Palestin ini, namun umat Islam mesti terus memantau pendekatan beliau. (Pautan: Barack Obama, satu usaha baik tetapi belum dapat dipuji)

Baca seterusnya....

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger