Bro Akhil, jangan lupa Islam dan PAS

13 Zulkaedah 1430H: Bro Akhil, aku berdoa semoga engkau sihat dan sentiasa di bawah payung rahmat Allah, tuhan Pembuka ke jalan yang lurus. Aku mengikuti perkembangan engkau sejak era metal / rock 90-an sehingga kini. Aku berbangga engkau bersama dalam Parti Islam SeMalaysia (PAS) seketika dulu (aku harap hingga kini).

Aku memetik kata-kata engkau dalam mStar Online dua hari yang lalu, “Selepas berkahwin sekarang, saya tetap ‘maintain’ macam dulu dan mendambakan keluarga bahagia seperti orang lain..kita hanya merancang tetapi Allah yang menentukan.”


Teruskan perjuangan engkau untuk Islam jika benar itu cinta engkau. Istiqamah dalam merealisasikan cinta engkau, jangan berbolak-balik. Jangan hiraukan bisikan yang menghembus jahat.


Jangan cipta kontroversi lagi. Hidup sebagai apa yang dipanggil 'artis' memang penuh lubang dan jerangkap samar. Aku tidak perlu mengajar itu kepada engkau. Tentu engkau lebih arif.


Jangan lupa PAS, bro Akhil. Yang terpenting jangan lupa Islam, kerana engkau sedikit-sebanyak mengajar aku.

Photobucket

(Foto The Star oleh RAJA FAISAL HISHAN)

3 comments:

hj jamaludin said...

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Naik pentas untuk ceramah boleh tapi mesti pakai lambang UMNOBN jangan sesekali nak memandai mandai nak pakai lambang PAS , gua , anak2 gua , cucu2 gua akan lempar telur busuk kat muka hang . Tapi Waheeda nak naik pentas untuk ceramah dan gunakan lambang PAS is ok kerana cun mukanya.Dan untuk Waheeda , lu tengoklah nanti bila lu dah banyak anak , si Akhil ni akan mengatal nak kawin lagi , alasannya berpoligami konon

Web Sutera said...

Tn. Haji Jamaludin,

Erm, marah nampak? Hihihi..Aku pun geram juga dgn Akhil nih!

Tapi tak pa, bagi mamat tu peluang. Jika dia buat hal lagi, kita ganyang dia!!

bini said...

Boleh percaya ke Akhil ni?

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger