Anwar dan Hu Pang Chaw: Hudud bukan untuk non-Muslim

Datuk Seri Anwar Ibrahim berjanji tidak akan mengenakan undang-undang hudud ke atas bukan Islam jika meneraju kerajaan pusat. Ketua Umum Pakatan Rakyat itu berkata, pihaknya tidak akan memaksa masyarakat bukan Islam di bawah penguatkuasaan undang-undang hudud. (Ini sebenarnya yang dianjurkan oleh Islam)

"Tiada niat untuk memaksa mereka (bukan Islam) tunduk kepada hudud," katanya ketika berucap pada ceramah perdana sulung di Kuala Terengganu untuk pilihanraya kecil. Turut hadir berucap adalah Mursyidul Am PAS, Dato’ Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat; Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang; dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang.


Ketua Pembangkang di Parlimen itu mengakui bahawa memang wujud masalah perbezaan pandangan di kalangan pemimpin Pakatan Rakyat. "Pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat ada pandangan yang berlainan tetapi Umno yang menggunakan media untuk mengelirukan."


Sebelum itu, Hu Pang Chaw, Pengerusi Kelab Penyokong PAS Kebangsaan berkata,
"Kami dikalangan orang bukan melayu di pantai timur ini baik di Kelantan atau di Terengganu memang dah faham apa itu hukum hudud kerana hudud hanya untuk orang Islam sahaja dan orang bukan Islam tidak terikat dengan hukum tersebut.

"Orang bukan melayu di Pantai Barat mungkin tidak berapa faham kerana telah diputarbelit oleh media kerajaan yang sengaja ditakut-takutkan dengan hukum rejam dan potong tangan. Walhal hudud bukan begitu.” (Hu Pang Chaw, Pengerusi Kelab Penyokong PAS Kebangsaan)


*** Yang takut hukum hudud ialah UMNO dan pemimpin BN serta pihak lain yang termakan momokan UMNO selama ini. Itulah kejayaan UMNO yang bangang! Padahal hukum hudud hanya UNTUK ORANG ISLAM SAHAJA.


Para penjenayah juga takut hukum Islam ini. Bukankah bagus penjenayah dan penjahat dalam negara ini takut untuk melaksanakan kejahatan durjana mereka apabila hukum hudud Islam dimaterikan sebagai undang-undang jenayah?
Lu fikirlah sendiri!
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Berita ringkas:
Malaysiakini melaporkan perarakan sambil mengusung keranda sebagai simbol kematian bahasa Melayu - dinamakan Keranda 152 - akan diadakan oleh Gapena jika tuntutan mereka supaya kerajaan memansuhkan pengajaran dan pembelajaraan sains dan matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI), tidak diendahkan.

*** We provide catering services for the following; courses, trainings and seminars, product launching, PR events, birthdays, parties, family day, doa selamat, wedding, etc. Varieties of menus are available; Malay dishes, Chinese & Indian style & Western.

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger