Kuih bakul di Tahun Baru Cina

Saya masih ingat semasa kecil dahulu, setiap kali tiba Tahun Baru Cina, saya akan dapat makan kuih bakul dari peniaga Cina di bandar Jertih, Besut, Terengganu. Kuih bakul yang diperbuat dari tepung dan telur tersebut dibawa balik oleh aruah nenek dan bapa/mak saudara ke rumah. Dan saya, adik serta sepupu akan beribut-rebut memakannya.

Saya turut merasakan kemeriahan sambutan tahun lunar kaum Cina itu.
Dan kini saya terkenang nostalgia tersebut. Cuti Tahun Baru Cina 2009 ini saya tidak kemana.

“The Ox year will benefit those who are hard working as the animal is a beast of burden. So do not try to push away responsibilities and duties if you do not want to experience any shortfall in fortune.” (
Clarice Georgia Victoria Chan, author of Your Fortune in 2009.)

Semoga Malaysia bertambah makmur dan harmoni. Gong Xi Fa Chai, Kong Hei Fatt Choy! Selamat bercuti untuk semua.


*** Saya bersedia menerima tempahan katering untuk sambutan keraian Tahun Baru Cina 2009. Klik di blog saya di sini untuk makluman lanjut.

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger