Ketuanan Allah, bukan ketuanan Melayu

“Kita (baca UMNO) di Malaysia suka sebut ketuanan Melayu, sebab Melayu bangsa asal. Tetapi kita lupa bahawa bumi ini adalah kepunyaan Allah. Sepatutnya kita kena sebut ketuanan Allah. Beginilah cara berfikir orang-orang beriman.” (Tok Guru Dato’ Nik Abdul Aziz bin Nik Mat)

1 comments:

org memali said...

Betul la gitu THNA . Kalau bolih , saya ingin komen sikit : Rasulullah , masa hijrah melepaskan unta baginda yg akhirnya berhenti di rumah Arkam . Kenapa sahabat2 rasullulah tidak beritahu baginda ,rumah itu rumah allah sedangkan segala2 di muka bumi ini adalah milik allah . Begitu juga bila kita tanya , tanah ini milik siapa ,kenapa tiada jawapan yg mengatakan tanah itu milik Allah sebaliknya milik sipolan2 . Kita pergi ke China dan bagi tahu rakyatnya , tanah ini milik Allah jadi siapa2 saja bolih duduk dan mengusahakanya . Tidakkah Allah jadikan semua ini sebagai amanah yg harus dipikul tanggungjawabnya olih org2 yg telah diamanahkan . Adakah apa yg saya fikirkan ini benar ?

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger