Keganasan Menurut Perspektif Agama Yahudi, Kritian dan Islam

Antara buku yang sedang saya tekuni sekarang ialah Keganasan Menurut Perspektif Agama Yahudi, Kritian dan Islam. Ingat kata Tok Guru Dato' Nik Abdul Aziz bin Nik Mat, "Keldai hanya pandai memikul al-Quran dan kitab (buku) di atas belakangnya tetapi sedikit pun tidak tahu, tidak berminat mengambil tahu maksudnya."

Buku ini tidak bertujuan meletakkan intipati Old Testament dan New Testament lebih atas kedudukannya dari kitab suci
Allah, al-Quran. Dalam sesetengah bab ada pengarang menyatakan kedudukan sesuatu perkara berasaskan kepada Old Testament dan New Testament, ini tidak bermakna pengarang menidakkan sumber utama kita yakni al-Quran dan as-Sunnah. Ianya sekadar perbandingan antara Old Testament dan New Testament yang mana untuk menjelaskan sesuatu perkara yang kaum Nasrani dan Yahudi pertikaikan.

Secara amnya buku ini menarik untuk dimiliki dan dibaca oleh individu Muslim untuk memantapkan lagi pemahaman mengenai konsep irhab ini. Mempersiapkan diri kita dengan sedikit ilmu pengetahuan lebih baik dari tidak tahu langsung.

Berkaitan:
Hamas is not terrorist, Israel is the REAL TERRORIST!
E-buku percuma: Discover Islam

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger