Khusus bagi saudara yang berada di sekitar Bangi. Pada 11 julai 2009 (Sabtu) jam 5.00 petang, bertempat di Kompleks PKNS, Bangi akan diadakan sesi bicara buku yang bertajuk Wajah Baru Politik Malaysia. Buku ini tulisan Dr. Mujahid Yusof Rawa. Antara panel yang akan membedah buku ini ialah Dr. Dzulkifli Ahmad, Tuan Hj Annual Bakri Haron dan Ustaz Zamri Zainal Abidin selaku moderator dari radio IKIM.FM.

Buku Wajah Baru Politik Malaysia diterbitkan oleh Anbakri Publika Sdn Bhd.

Sinopsis Islam Adil Untuk Semua

Keadilan mengikut pentafsiran demokrasi Barat tidak lengkap dan menyeluruh kerana dikongkong perasaan perkauman, bangsa, pengaruh harta, pangkat dan monopoli politik. Islam tampil menjadi penyelamat serta pelindung dalam menjaga keadilan, kebebasan dan hak semua manusia tanpa menafikan prinsip demokrasi.

Menurut Orentalis Barat Snouck Hurgronje, “Yang wajib ditakuti oleh pemerintah Barat bukanlah Islam sebagai agama, tetapi Islam sebagai doktrin politik”. Kesannya, Islam difitnah sebagai agama kolot, menindas, merendahkan hak wanita, melaksana undang-undang rimba dan monopoli harta.

Buku ini mengupas secara jelas konsep dan aplikasi Islam menjaga dan memelihara keadilan kepada semua kelompok masyarakat tanpa mengira bangsa dan agama. Ia merangkumi pentadbiran politik, transaksi ekonomi, kesaksamaan sistem kehakiman, hak keadilan wanita dan orang bukan Islam. Buku ini juga menjelaskan asas-asas adil dalam islam dan fasafah serta prinsip keadilan Islam secara mudah dan terperinci.

Buku Islam Adil Untuk Semua diterbitkan oleh PTS Publications & Distributors Sdn Bhd.

Pautan: Haji Hadi lancar buku buku Islam Adil Untuk Semua.

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger