ISA: Suara Dari Kamunting 1

Selain dari sesi penerangan atau ceramah terhadap sesuatu isu, buku juga membuka banyak rahsia dan fakta yang sukar diperoleh menerusi media perdana. Contohnya ialah buku “Suara Dari Kamunting 1” yang berasaskan kepada “…menjadi aktivis reformasi bukan calang-calang kesalahan. Ia adalah kesalahan di bawah ISA.”

Buku ini mendedahkan soal-siasat Polis Cawangan Khas (SB) Malaysia terhadap Saari Sungib selama 54 hari di bilik rahsia polis yang dikemukakan beliau dalam hujah representasi kepada Lembaga Penasihat Kamunting pada 6 dan 11 September 2001 yang lalu. Representasi ini adalah ‘demi membela diri terhadap tahanan tanpa bicara di bawah ISA.”

Buku ini merupakan pendedahan saudara Saari Sungib (kini bergelar Yang Berhormat) yang tidak dapat diragui kerana beliau seorang yang sudah menghasilkan lebih dari 20 buah buku. Justeru beliau memberi penekanan fakta bahawa “pertanggungjawaban terhadap kebenaran penulisan” ini amatlah penting.

Demi perjuangan menuntut keadilan, maka beliau bongkarkan penyelewengan dan salah guna kuasa polis dan pemerintah (di waktu itu). Membaca buku ini saya “menyoroti lorong-lorong gelap” dunia kepolisan di negara Malaysia yang tercinta ini.

Nabi Muhammad bin Abdullah (S.A.W) berkata, “Takutilah doa orang yang dizalimi, kerana tiada halangan sedikit pun di antaranya dengan Allah.”

BACA LAGI.....

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger