Era Najib: Tentera MERAH terus mengganas!

1 Ogos. TAHNIAH untuk rakyat Malaysia yang sangat prihatin terhadap perlunya Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang telah dan sedang digunakan mesti dimansuhkan. Dari pelbagai sumber internet, hampir pasti bahawa hasrat 100,000 rakyat prihatin yang digembling oleh Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) tercapai.

Bagaimana dengan aku? Ah, aku sentiasa sibuk dengan urusan katering. Aku menyusun 10 jari memohon kemaafan kepada rakyat Malaysia kerana tidak dapat turut serta dalam perhimpunan itu. Namun sokongan aku supaya ISA dimansuhkan tidak pernah sirna dari nubari.

Aku pada 1 Ogos 2009 terpaksa menguruskan rezeki anugerah Allah. Pada hari itu, aku dan pasukan ada dua sesi katering yang terpaksa dilunaskan; satu waktu siang di USJ, Subang Jaya dan satu lagi sesi BBQ di sebelah malam di Mont Kiara, Kuala Lumpur.

Dalam perjalanan pulang dari USJ ke Ampang, aku menggunakan Lebuhraya Persekutuan. Aku sudah tahu bahawa banyak jalan yang disekat polis. Bagai dijangka, sebelum pintu gerbang sempadan KL/Selangor lagi, jalan sudah terlalu sesak, merangkak-rangkak bagai kura-kura. Waktu itu jam sudah hampir 5 petang. Sebaik tiba di lokasi Mid Valley, Bangsar, aku lencongkan kenderaan ke sebelah kiri menggunakan jalan Cheras/Seremban.

Baca catatan seterusnya....

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger