Teoh Beng Hock dan Perhimpunan bantah/sokong ISA ada provokasi?

Semalam (29 Julai), Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Wira Muhammad Sabtu Osman berkata, kedua-dua perhimpunan yang masing-masing membantah dan menyokong ISA merupakan perhimpunan haram kerana pihak polis tidak mengeluarkan sebarang permit untuk tujuan itu atas sebab keselamatan dan ketenteraman awam.

Malah beliau turut memberi amaran kepada orang ramai agar tidak menyertai perhimpunan itu kerana boleh dikenakan tindakan di bawah Seksyen 27 (5) Akta Polis 1967 dan Seksyen 141 Kanun Keseksaan.


Walaupun polis berkeras dengan ‘kuasanya’ yang diberi rakyat untuk menangkap atau melakukan provokasi, walaupun pemimpin kerajaan akan menggunakan segala kuasa yang ada, namun sampai bila rakyat harus berdiam diri?

Menyokong atau membantah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), itu adalah hak rakyat Malaysia. Perhimpunan merupakan HAK RAKYAT! Siapa polis untuk menghalang? Polis berlagak dengan ‘kuasa’ yang rakyat Malaysia serahkan kepada mereka.

Baca seterusnya....

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger