Zambry/Altantuya: KUDETA Najib ingin Selangor pula!

12 Ramadhan 1430H: Semasa Datuk Seri Najib Tun Razak menjadi pengerusi perhubungan Umno Perak, BN berjaya melaksanakan kudeta ganas bagi pemerintahan negeri itu dari tangan Pakatan Rakyat. Ia menjadi kenyataan apabila tiga ADUN Pakatan Rakyat (PR) ketika itu - dua dari PKR dan seorang dari DAP - bertindak keluar parti dan menjadi wakil rakyat bebas yang menyokong BN.

Apabila Umno melakukan rombakan kepimpinan peringkat negeri pada 24 April lalu, Najib mengambil alih pula jawatan pengerusi Umno Selangor.

"Jika kita masih ingat apa yang berlaku di Perak, maka kita juga boleh membuat kesimpulan bahawa Selangor adalah sasaran Najib seterusnya. Beliau berjanji akan merampas semula Selangor, dan beliau mungkin dapat melakukannya," kata pensyarah antropologi dan sains sosial Universiti Malaya, Noor Sulastry Yurni Ahmad, dipetik oleh laman berita Malaysiakini.

Dikhabarkan oleh laporan Malaysiakini bahawa ADUN Pelabuhan Klang dari PKR, Badrul Hisham Abdullah kini tidak dapat dikesan.

Sepertimana yang berlaku di Perak, ADUN terbabit pada kebiasaannya 'hilang' sebelum muncul semula untuk mengumumkan mereka telah keluar parti. Inilah yang berlaku dalam kes kudeta di Perak.

Dengan mengambil kira 'kehilangan' Badrul Hisham dalam kes ini, nampaknya usaha untuk menumbangkan kerajaan PR Selangor mungkin sudah lama berjalan.

Dalam perkembangan berkaitan mantan menteri besar, Khir Toyo berkata bahawa kononnya kerajaan PR gagal menyelesaikan masalah rakyat (merujuk kepada kes kepala lembu) dan ‘akan tumbang kerana kelemahan ini.’

AWAS! Jika benar Badrul Hisham sudah hilang, maka UMNO/BN kini mengganas di Selangor! Pertahankan mandat rakyat. Kudeta intro!

Rujukan: PM's promise: Target Selangor

(Kudeta bermaksud mengambil alih kekuasaan negara/negeri/pemerintahan dengan kekerasan atau tidak mengikuti perlembangan/undang-undang)

*** We provide catering services for the following; courses, trainings and seminars, product launching, PR events, birthdays, parties, family day, doa selamat, wedding, etc. Varieties of menus are available; Malay dishes, Chinese & Indian style & Western.

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger