PAS akan memperkuat Pakatan Rakyat

Harakahdaily melaporkan bahawa selepas seminar berakhir, PAS yakin parti itu akan semakin kuat dan bertekad akan lebih proaktif dalam memperkukuhkan parti dan juga Pakatan Rakyat.

PAS memandang serius dan akan mengambil tindakan segera di peringkat dalaman parti terhadap lima resolusi yang dicapai dalam seminar pemerkasaan parti yang diadakan siang semalam.


Seminar politik memperkasakan PAS yang dihadiri oleh peserta daripada seluruh negara siang semalam meluluskan lima rosolusi hasil perbahasan daripada perwakilan dari setiap negeri, sayap-sayap parti serta kelab penyokong PAS.


Resolusi pertama adalah, PAS secara lebih proaktif akan memperkukuh Pakatan Rakyat bagi menghadapi pilihanraya umum ke 13.


Saya kira, jika pimpinan PAS meluruskan hati mereka atas kepentingan Islam yang syumul dan demi melestarikan negara Malaysia ke arah negara berkebajikan untuk semua kaum dan ugama, dengan izin Allah, parti Islam ini dan Pakatan Rakyat akan berjaya menongkah riak. Walaupun riak itu seolah-olah nampak bakal mencipta gelombang kecil dek onar juak-juak UMNO/BN, namun angin semilir kesucian Islam akan menghembus lembut. Hembusan kebenaran Islam yang didukung PAS akan menghalang riak itu menjadi gelombang.


(Gambar: Konvensyen Kelab Penyokong PAS pada 30 Mei 2009)
Berkaitan:
Politik Islam: Riak kecil beralun tidak memunahkan

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger