Kota Gelanggi 1, aku akan terus berkunjung

Pada 30 November saya berkesempatan menghadiri satu majlis keraian Aidil Adha yang dianjurkan oleh Pakatan Tanam Sendiri Sawit Felda K. G. Satu. Khabar majlis ini akan diadakan sudah saya terima dari Pak Su Yusuf, jiran sebelah rumah, dua hari sebelumnya.

Semua aktiviti dilakukan secara gotong royong, terutamanya di kalangan peneroka yang menanam atau mengusahakan sendiri ladang kelapa sawit setelah memperoleh hak milik.


Saya berkesempatan berjumpa dan bersalaman dengan beberapa rakan aruah ayah di majlis itu. Salah seorangnya ialah Pak Cik Aziz (Pak Aziz) yang merupakan seorang peniaga yang berjaya di Kota Gelanggi Satu. Pak Aziz adalah antara peneroka yang berfikiran terbuka dalam banyak isu.

Semasa berjumpa dengan beliau, Pak Aziz berkata “Pergilah ke blog Pak Aziz.” Kami pun bertukar alamat blog. Rupa-rupanya Pak Aziz aktif berblog. Bukan satu blog, malah setakat yang saya tahu, beliau ada tiga blog. Wah, tahniah!

Baca seterusnya.

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger