International Jewish anti-Zionist Network (IJAN)

19 Ramadhan 1431H - IJAN merupakan jaringan antarabangsa orang Yahudi yang berkomitmen untuk memperjuangan kemerdekaan rakyat Palestin daripada penjajahan Zionis Israel. Berbeza dengan Neturei Karta, IJAN tidak dianggotai kumpulan Rabbi Yahudi.

Dari Poland ke Iraq, dari Argentina ke Afrika Selatan, dari Brooklyn ke Mississippi, IJAN telah memperjuangkan keadilan, dan keinginan mereka untuk mewujudkan dunia baru. IJAN menyokong dengan jelas dalam memperjuangkan gerakan hak-hak individu, dalam perjuangan melawan apartheid Afrika Selatan, dan dalam perjuangan melawan fasisme di Eropah, dan dalam banyak hal gerakan untuk perubahan sosial dan politik. Termasuk berjuang dalam menentang berdirinya negara Zionis Israel.

Komitmen IJAN ialah Menentang Zionisme dan Negara Israel, Menolak kolonialisme dan warisan kolonialisme, Menentang organisasi Zionis, berkomitmen bekerja dan solidaritas terhadap keadilan.

Pada waktu keganasan tentera Israel di Gaza, IJAN turut aktif melakukan demonstrasi menentang aksi tersebut. Di San Francisco, Amerika Syarikat, mereka melakukan aksi dengan menghalang jalan masuk ke konsulat Israel.

Selain Neturei Karta, IJAN masih banyak lagi orang-orang Yahudi yang menentang segala kejahatan Zionis Israel seperti Noam Chomsky, Prof.Norman G. Finkelstein, Profesor Israel Shahak dan masih banyak lagi.

Tetapi walau bagaimanapun, kita sebagai umat Islam tetap harus meyakini kebenaran al-Quran dan Sunnah Rasulullah. Al-Quran telah menyatakan:
“Sesungguhnya kamu dapati orang-orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang beriman ialah orang-orang YAHUDI dan orang-orang musyrik”. (Surah al-Maidah, ayat 82)
(Kredit: Saudara Hilmi Halim)

Berkaitan:
Teori Holocaust: Penipuan Terancang Yahudi?
Unspoken Alliance between Israel and Apartheid South Africa

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger