Pakai songkok orang UMNO?

20 Syawal 1431H - Ada satu cerita. Pada hari pertama Hari Raya Aidilfitri, aku dan keluarga di rumah adik di Rantau Panjang, Kelantan. Aku, adik ipar, anak lelaki aku dan anak-anak saudara lelaki aku seramai 5 orang bersolat Aidilfitri di sebuah surau.

Anak lelaki aku memakai songkok, walhal aku dan yang lainnya memakai kopiah. Salah seorang anak saudara aku berkata kepada anak aku, "Nabil pakai songkok, orang UMNO". Aku tersenyum.

Aku kira, itulah tanggapan sebahagian besar anak-anak di Kelantan, bahawa orang yang bersongkok ialah orang UMNO. Ada sesiapa yang mahu komen? Apa pula gambaran kenyataan anak saudara aku itu?

P/s: Semasa bersekolah menengah, aku pakai songkok juga. Tetapi sejak aku memasuki universiti dan sampai sekarang ini, gatal kepala aku bila pakai songkok. :-)

Budak sama:
Buku Armagedon 2012 dan Perang Uhud menjadi tatapan budak darjah tiga

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger