Pemilihan pimpinan PKR: Aku semakin mual dan menyampah!

22 Syawal 1431H - Pemilihan pucuk pimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR) nampaknya kian rancak. Malah yang bermulanya suam, kini menjadi sedikit panas. Mungkin juga akan menggelegak jika api tidak dipadamkan.

Aku menjadi hairan, malah menyampah akan apa yang terjadi. Calun itu kata begini, si fulan kata begitu. Kata situ, kata sini. Cakap pada surat khabar, hantar siaran akhbar ke sana dan ke sini. Engkau orang dalam PKR sebenarnya perjuangkan apa? Perut? Eh! Itu budaya UMNO-BN!!

Ada pula kenyataan yang merendahkan orang itu dan orang ini. Eh, ada puak pula! Itu budaya UMNO-BN yang bobrok!!

Aku tidak mewakili sesiapa atau mana-mana parti atau golongan mana. Aku kata mengikut pemerhatian sendiri. Letihlah PKR! Bagaimana mahu memimpin sebuah Malaysia yang bermaruah seandainya dalam pemilihan ini pun sudah gegak gempita?

Sungguh aku kesali ini terjadi dalam PKR. Adakah engkau orang sudah melupakan prinsip perjuangan dan matlamat PKR? Jangan ikut budaya UMNO-BN. Biarkan PKR tetap utuh dan jadikan pemilihan ini telus dan bebas. Ya, telus dan bebas, pastinya bukan mengikut acuan UMNO-BN yang engkau orang tentang itu!

Atau mahu jadi apa, PKR?
Kalau ia pun bertanding, jangan buka pekong. Busuklah!!

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger