Surat dari Iblis!

Aku melihatmu kelmarin, saat engkau memulai aktiviti harianmu. Engkau bangun tanpa sujud mengerjakan subuhmu. Bahkan kemudian engkau juga tidak mengucapkan "Bismillah" sebelum memulai santapanmu, juga tidak sempat mengerjakan solat Isyak sebelum berangkat ke tempat tidurmu. Engkau benar-benar orang yang bersyukur, Aku menyukainya.

Aku tidak dapat mengungkapkan betapa senan
gnya aku melihatmu tidak merubah cara hidupmu. Wahai sang bodoh! Engkau millikku.

Ingat, engkau dan aku sudah bertahun-tahun bersama, dan aku masih belum boleh benar-benar mencintaimu. Malah aku masih membencimu, kerana aku membenci Allah.


Aku hanya menggunakanmu untuk membalas dendamku kepada Allah. Dia sudah mencampakkan aku dari syurga, dan aku akan tetap memanfaatkanmu sepanjang masa untuk membalasnya.


Engkau lihat, Allah mencintaimu dan Dia masih memiliki rencana-rencana untukmu di hari depan. Walaupun demikian, engkau sudah menyerahkan hidupmu padaku, dan aku akan membuat kehidupanmu seperti neraka. Sehingga kita boleh bersama dua kali dan ini akan menyakiti hati Allah, Tuhan kita.


Aku benar-benar berterima kasih padamu, kerana aku sudah menunjukkan kepada-Nya siapa yang menjadi pengatur dalam hidupmu dalam masa-masa yang kita jalani bersama. Kita menonton filem lucah bersama, memaki orang, mencuri, berbohong, bersifat munafik, makan sekenyang-kenyangnya, bergosip, manghakimi orang tanpa usul periksa, menghujami orang dari belakang serta tidak hormat pada orang tua.


Kita juga tidak menghargai dan mengunjungi masjid, berperilaku buruk.


Tentunya engkau tidak ingin meninggalkan ini begitu saja. Ayuhlah, wahai sang bodoh, kita terbakar bersama, selamanya!
Aku masih memiliki rencana-rencana hangat untuk kita. Ini hanya merupakan surat penghargaanku untukmu. Aku ingin mengucapkan penghargaan dan terima kasih kerana sudah mengizinkan aku memanfaatkan hampir semua masa hidupmu.

Engkau memang sangat mudah diperbodohkan. Aku mentertawakanmu, wahai sang bodoh!


Saat engkau tergoda berbuat dosa, engkau menghadiahkan tawa. Dosa sudah mulai mewarnai hidupmu. Engkau sudah dua puluh tahun lebih tua, dan sekarang aku perlu darah muda.


Justeru itu, pergi dan lanjutkanlah mengajarkan orang-orang muda bagaimana berbuat dosa. Apa yang perlu engkau lakukan adalah terus mabuk dengan arak, menjamah perempuan tidak halal, berbohong, berjudi, bergosip, dan hiduplah semungkar mungkin.


Lakukan semua ini di depan anak-anak dan mereka akan menirunya. Begitulah anak-anak, wahai sang bodoh!


Baiklah, aku persilakan engkau bergerak sekarang. Aku akan kembali beberapa detik lagi untuk menggodamu sekian kalinya. Jika engkau cukup cerdas, engkau akan lari sembunyi dan bertaubat atas dosa-dosamu.


Memperingati orang bukan tabiat aku, tetapi di usiamu sekarang dan tetap melakukan dosa, sepertinya memang agak aneh. Jangan salah sangka, aku masih tetap membencimu.


Ikhlas dariku. Terima kasih.

…. Iblis (Makhluk yang dilaknat Allah)

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger