Allahu-Akhbar, Tuanku!

Saya suka tengok foto Sultan Muhammad V. Wajah jernih seorang raja yang suka Islam dan menghormati ulama. Pakai jubah dan kopiah putih.

Abaikan gambar blur di belakang itu.

5 comments:

otaklunyai said...

Subhanallah... Semoga Allah S.W.T Memberkati dan Merahmati Tuanku sekeluarga serta Jajahan takluknya... Mudah2an Tuanku akan terus diberi kekuatan dan petunjuk oleh Allah utk memerintah dgn mengikut Syariat Allah... AMIN YA RABBAL ALAMIN... Allahuakbar!!!

Qamariah said...

I now declare he is my favourite Sultan... semoga Sultan2 lain terutama sekali Sultan Johor dpt mencontohi baginda...ameen.

Saridah Hamid said...

Teringat cerita Sultan Muhammad al-Fateh.

Web Sutera said...

Mari teman dan sahabat, kita doakan khas untuk Sultan Johor. "Ya Allah, yang Maha Bijaksana dan Maha Perkasa. Ampunilah baginda Sultan Johor. Jadikan baginda mencontohi Sultan Muhammad al-Fateh, Sultan Mizan dan Sultan Muhammad V ini. Lembutkan hati baginda supaya menjadi seorang raja yang lembut hati dan berhemah mulia. Ameen ya Rabb."

Anonymous said...

Kami rakyat Sabah tidak mempunyai sultan. Alangkah baiknya jika Tuanku menjadi Yang Dipertuan Agong bg Malaysia dan secara langsung menjadi ketua agama Islam untuk kami. Dapatlah kami menikmati perasaan mempunyai sultan yg sebaik tuanku sbgmn yg telah dirasai oleh rakyat Kelantan.

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger