Bahan bacaan dan panduan untuk anak bangsa

Dalam buku Buat Duit dengan Katering, saya ada selitkan cerita ini.

"Katering saya menyajikan menu untuk satu majlis doa selamat dan kesyukuran bagi seorang klien persorangan di BK6, Bandar Kinrara, Selangor pada satu hari di minggu terakhir Oktober 2009. Majlis tersebut disajikan dengan sajian makan tengah hari dan makan malam.

"Dengan jumlah pesanan sebanyak 180 pax, menu makan malam merangkumi set nasi beriani bersama kari kambing. Tuan rumah memuji kari kambing yang disajikan. “Try mutton curry, it’s excellent!", tuan rumah berkata kepada salah seorang tetamu yang baru menyenduk nasi beriani."

Buku Buat Duit dengan Katering bukan sekadar sebuah ujana bisnes, tetapi banyak diselitkan dengan cerita benar pengalaman saya mengendalikan urusan bisnes katering. Peristiwa seharian menjadikan Lusiana Catering semakin maju dan berdaya saing, insya-Allah.

Hari ini memperoleh info dari isteri, duit royalti pertama hasil jualan buku ini sudah masuk ke dalam akaun. Alhamdulillah. Walaupun tidak banyak, namun ia sebagai permulaan untuk terus giat berusaha dalam menghasilkan bahan bacaan dan panduan untuk anak bangsa yang dicintai. Terima kasih kepada tuan dan puan yang sudah memilikinya.

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger