Hijrah Champion | Hanya redha Allah didamba


Saya tidak harapkan penghormatan manusia dalam mentaakul sesuatu. Hanya Allah yang tahu niat saya sepenuhnya. Saya yakin, andai kita buat apa sahaja demi redha Allah, walaupun buang air kecil, nescaya Allah sayangkan kita.

Saya sang hamba yang banyak dosa. Manusia tetap menjadi makhluk sepermainan, namun tidak semestinya redha manusia yang saya dambakan. Hanya Allah.

Aku tahu engkau tidak suka dan tidak hormat dengan aku. Aku tak kisah sangat, justeru aku tahu Allah suka.

Engkau bertanya, "Macam bagus sangat! Macam mana kau tahu Allah suka?"

"Insya-Allah, aku tahu. Justeru hati aku tenang dan tak resah apabila aku buat perkara itu. Selagi aku tak buat, nurani aku resah. Aku mengerti hati aku kerana itu fitrah kejadiannya."

Kata rakan penulis, Prof. Madya Rasid Muhamad, "Jumlah manusia semakin ramai, tetapi harga dan nilai serta semangat kemanusiaan semacam semakin sedikit!"

** Foto: Saya semasa sesi sembang buku @CyberSecurity Malaysia, Rabu 23 Januari 2013.

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger