Hijrah Champion: Berfikir dan bertaakul

Saya berfikir dan bertaakul atas nasihat teman. Kadang-kala, bahkan sering, payah untuk bersedekah atau membantu keperluan orang lain lantaran terasa keperluan kita lebih mendesak.

Namun, andaikan kita 'terhilang' duit sekian banyak. Sangat baik ucapkan "Alhamdulillah" dan redha. Allah sudah beri jalan-Nya untuk kita bersedekah. Insya-Allah, redha pada campur tangan Allah menjadikan kita tenang. Itu sedekah.

Seorang sahabat menulis, “Lalu saya teringat bagaimana saya mempunyai seorang sahabat yang pernah membantu. Waktu itu tayar motor saya pancit, dan saya tidak mempunyai wang yang cukup.  Lantas sahabat saya itu membantu. Hingga kini saya terus mendoakan kejayaan untuk sahabat saya itu dunia sampai akhirat."

Seperti novel-novel Tuan Bahruddin Bekri, saya juga cuba untuk menulis kisah seharian yang biasa-biasa agar menjadi luar biasa. Justeru buku motivasi / inspirasi Berfikir Gaya Champion dan 50 Sup Champion Resipi Rasulullah saya nukilkan. Alhamdulillah respons sangat baik.

Satu lagi cubaan saya ialah di Ilham Grup Buku dengan kisah Mat Katerer.
 

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger