Kenapa abah kena kerja?


Si cilik Aeisha Sumayyah bertanya sambil memeluk saya, "Kenapa abah kena kerja? Hari-hari kena kerja."

Saya cium ubun-ubun kepala dan pipinya, kemudian berkata, "Abah kena kerja cari rezeki pemberian Allah. Nanti dapat duit, abah belikan susu adik."

Anak berusia dua tahun lebih itu memandang saya, terkebil-kebil.

Ada sahabat bertanya, "Kau tak malu?" dan "Mengapa tak minta aku tolong?"

Insya-Allah, saya mengikut gaya berniaga sahabat Rasulullah (SAW), Abdul Rahman bin Auf. 

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger