REMPIT AL-FATEH, USAH LETIH


Khusus untuk kamu ... ya kamu para pembaca yang saya kasihi. Semoga tinta dari singkapan aksara-aksara ini bisa mengetuk pintu, boleh memetik buah ranum, dapat memberi kekuatan iman, dan akhirnya menyatu kita di dalam Islam.

Terima kasih kepada semua tenaga kerja di Jootawan kerana sudi menyantuni buah-buah fikir insan daif di sisi Allah ini, cekal melayari bahtera iman dan bersedia ke hadapan dalam mendepani zaman dalam bidang penerbitan.

Untuk anak-anak bangsa, kita merempit dalam iman agar nanti mati kita juga dalam iman. Rempit bukan mencari sakit dan penyakit, melainkan untuk meluaskan mana yang sempit. Hati sempit, jiwa sakit. Jiwa sakit, dunia menjadi sembelit.

Saya doakan agar semua pihak beroleh manfaat dari nukilan iman dan amal ini. Sebarang maklumbalas, sudikan hubungi penerbit atau terus kepada saya melalui media-media yang saya nyatakan di bawah.

Wallahua’lam. Hanya Allah Yang Maha Mengetahui dan Maha Berilmu.

**********

Saya mengajak pembaca untuk merempit. Tapi seharusnya merempit dalam iman, merempit untuk Islam, dan merempit dalam memperbaiki diri sendiri. Sering kita sebut pada bulan Ramadhan, terutamanya di sepuluh malam terakhir, seperti “Jom kita rempit ke masjid! Untuk qiam di 10 malam terakhir.”

Khas untuk buku ini, jom kita merempit gaya Al-Fateh! Banyak yang boleh kita ulas, tafsir dan mengambil ibrah (teladan dan pengajaran) dari kehidupan Sultan Muhammad Al-Fateh serta kepimpinannya. Sejarah tetap sejarah, insya-Allah ia bakal berulang. Justeru suruhan Allah agar ‘berjalan di atas muka bumi’ ini.

Pendekatan saya mungkin berlainan untuk siri buku motivasi ini. Seperti buku yang terdahulu, masih santai, namun saya cuba padatkan agar kita lebih seronok menelaahnya. Saya selang-selikan dengan kisah, ayat-ayat al-Quran, hadis Nabi Muhammad SAW, kisah para Sahabat dan kisah umat terdahulu, serta pantun, tamsil, peribahasa dan puisi.

Semoga para pembaca dapat menyerap rencam penulisan - debar dan tenang, sayu dan gembira, gertak dan kasih sayang.

BACA DI SINI.

Web Sutera / Hizamnuddin bin Awang
www.instagram.com/websutera
http://pasalbuku.blogspot.com
http://buanadunia.blogspot.com
http://suteranovel.blogspot.com

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger