Bagi pembaca yang sudah memiliki buku antologi CLEAR yang ditulis oleh sebarisan penulis, dengan ketuanya Bonda Nor, pastinya telah membaca kisah 'Tadbir dan Takdir Ilahi'. Ia secebis kisah yang saya olah kembali.

Mengapa diolah kembali?

Ia berupa penceritaan watak utama ‘aku’ menjalani sebuah kehidupan jerih di kampung di tahun-tahun 60-an dan 70-an. Kemudian berhijrah ke tanah rancangan Felda. Di sana ‘aku’ dan suaminya membangunkan sebuah keluarga bahagia. Segala kesukaran dihadapi bersama dengan iringan usaha, doa dan tawakal kepada Allah.

Diceritakan juga pengalaman membesar anak-anaknya, di mana kesemua anak-anaknya berjaya menjadi insan berguna.


'Aku' itu ialah almarhumah Mek (ibu) saya - Mek Yah binti Haji Mat Amin. Beliau penulis asal kisah ini.

Sebelum ini saya kongsikan beberapa bab lain di grup-grup Facebook tertentu, dan majoriti pembaca sukakannya.

Kisah ini saya berikan sentuhan baharu dan kontemporari, dengan penambahan beberapa kisah berkaitan.

Saiz: 12.7 cm x 17.8 cm

Muka surat: 290

Harga: RM10

Boleh dibeli melalui Shopee. Mohon klik di sini.


0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger