TAKDIR DAN TADBIR ILAHI: PEMBACA INSAF


“Terimbau memori masa silam. Alhamdulillah banyak pengisian yang dapat dijadikan panduan dan pedoman sekali gus menerbitkan rasa keinsafan diri yang banyak terleka dan lalai dalam menempuh arus hidup.” -- Nurhayati, Besut, Terengganu

Komen di atas adalah untuk ebuku TAKDIR DAN TADBIR ILAHI. Tuan/cikpuan boleh memiliki dan seterusnya membaca ebuku setebal 290 muka surat ini, sama ada dibeli dari pautan Shopee ini atau terus hubungi saya di Facebook atau tinggalkan komen di posting ini.

Sungguh, saya anjurkan tuan/cikpuan miliki naskhah istimewa ini pada HARGA YANG MURAH. Mohon sokongan ya.

---------+---------

Masakan bukan setakat main campak sahaja ke dalam kuali atau periuk. Ia mesti ada rasa tanggungjawab. Sebagai pengusaha penyedia makanan, cef berjaya menyediakannya berkat usaha dan kemahuan untuk belajar. Kamu juga boleh.

Ya, rasa tanggungjawab dan hindari segala sikap sombong dan ego. Usah riak dengan rezeki pemberian Allah. Cuba lestarikan setiap kebolehan dan terus menerus belajar.

Rezeki memang perlu dicari, namun carian itu yang menjadi nilaian Allah. Suatu kaedah haram menjadikan rezeki halal itu berubah menjadi haram.

Selari dengan ini, cuba fahami kata-kata ahli hikmah ini, "Cenderung kepada dunia setelah mengetahui pahala akhirat, bererti satu kebodohan.”


* Web Sutera - Mahu melakar makna pada kanvas kemanusiaan, agar awan-gemawan kelam sirna dek malu dengan pancawarna pelangi.

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger