42 Kisah Hijrah yang Meruntun Hati


Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah Taala. Malam 23 Januari 2014 adalah malam ketiga saya membaca kandungan buku sendiri, Hijrah Champion Gaya Rasulullah yang diterbitkan oleh Must Read.

Buku ini tidak tebal, hanya 210 muka surat sahaja, tidak termasuk Dedikasi, Kata Pengantar Penerbit dan Prakata. Justeru pada hemat saya, para pembaca boleh habiskan hanya dalam beberapa jam sahaja. Saya mengambil masa selama tiga malam kerana membaca dalam sela-sela menulis sebuah mansukrip lain, urusan pentadbiran bisnes katering dan menelaah buku-buku lain.

Insya-Allah, saya kira kandungan 42 bab kisah hijrah sememangnya perkisahan dan ceritera. Ia bukan ayat-ayat naratif semata-mata, bahkan boleh juga dikategorikan sebagai cerpen, catatan kontot dan gambaran monolog hati. Justeru boleh dikatakan sebagai antologi cerpen.

Apabila membaca buku ini, saya berasa ingin hadiahkan kepada sanak saudara dan rakan-rakan terdekat. Namun apakan daya, keadaan saya yang masih kurang berupaya dalam beberapa segi kehidupan. Doakan saya, semoga satu hari nanti saya dapat hadiahkan buku ini kepada sahabat yang sudi menerimanya.


** Insya-Allah, ikhlas dari sang fakir di sisi Allah, WEB SUTERA.

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger