Puisi: AMPUNAN-MU


Sempit dan perit
ketika mengharung denai
kehidupan yang menipu daya
aku sering terpedaya.

Namun aku ingin terus
bersama mereka yang beriman
agar di saat akan terjatuh
ada tangan yang dapat digapai.

Hamba Tuhan banyak dosa
menagih kasih
kepada yang sudi
berjalan sama

Ya Allah!
Sudut mana neraka-Mu
yang akan Engkau sumbat aku?
sudut mana kubur-Mu
yang Engkau akan sebat aku?
sudut mana alam barzah-Mu
yang akan Engkau belasah aku?

Ya Allah!
Walaupun aku hina dan banyak dosa di sisi-Mu
aku tetap berharap ampunan-Mu
terimalah aku sebagai hamba-Mu.

** INTAI DI BAWAH KARPET.
********************

Disebabkan dia belum belajar memisahkan perasaannya daripada pertimbangan akalnya, maka aku belum boleh belajar menghormati dirinya.

Seharusnya banyak bermusafir membuat akal dan pertimbangan dia bertambah matang. Namun perkara sebaliknya terjadi.

** Aku menyokong perhimpunan anti-Icerd.

** Insya-Allah, ikhlas dari sang fakir di sisi Allah, WEB SUTERA.
********************


Web Sutera atau nama sebenar Hizamnuddin bin Awang pernah menjadi Editor bagi subjek matematik di salah sebuah syarikat penerbitan. Selepas itu selama 11 tahun bekerja di MIMOS Berhad dan JARING Communications Sdn. Bhd. sebagai Penyelidik dan Pegawai Pemasaran yang fokus tugasnya kepada penulisan bahan-bahan pemasaran, pendidikan ICT/Internet dan branding.

Semasa bekerja di JARING beliau melaksanakan tugas-tugas sebagai penulis, associate editor dan editor online bagi majalah Jaring Internet Magazine. Dalam waktu yang sama beliau banyak menyumbangkan hasil penulisan kepada beberapa majalah berbahasa Melayu tempatan – Dewan Kosmik, Dewan Ekonomi, Dewan Masyarakat, Dewan Agama dan Falsafah, Dataniaga, Majalah PC, Usahawan Malaysia, Usahawan Sukses, Akademik, Millenia Muslim, dan sisipan Komputer, Berita Harian.

Kesemua subjek penulisan Web Sutera ialah dalam bidang sains dan teknologi, ICT,  internet dan peradaban manusia. Jawatan terakhir beliau ialah Ketua Unit bagi salah satu unit dalam jabatan Komunikasi Korporat dan Branding di JARING.

Terlibat secara aktif menulis buku bermula tahun 2010. Kini sudah lebih 23 judul buku (novel, cerpen dan motivasi/inspirasi) berseorangan dan bersama penulis lain diterbitkan.

Memegang ijazah Sarjana Muda (Kepujian) Sains Komputer, USM, 1992 dan Sijil  Kursus Bahasa Melayu Untuk Penyuntingan Makalah Am dan Sains, Persatuan Linguistik Malaysia dan DBP.

Lahir di Jerteh, Besut, Terengganu, dan dibesarkan di sana dan di Felda Kota Gelanggi Satu, Jerantut, Pahang. Kini menetap di Selangor/Kuala Lumpur.

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger