PRA-TEMPAH Di Sebalik Hijab


Assalamualaikum, tuan dan cikpuan. Saya tawarkan sebuah karya mutakhir saya berjudul DI SEBALIK HIJAB, diterbitkan secara swaterbit (self publish).

328 muka surat.
Novel bergenre thriller sejarah.

Pesanan secara pra-tempahan (pre-order), seperti dalam poster. Mohon sudikan hubungi saya untuk pertanyaan dan pesanan.

Sinopsis DI SEBALIK HIJAB

Setiap makhluk mukallaf yang berdialog dengan Allah melalui al-Quran, solat, zikir dan amalan ibadah wajib dan sunat yang lain akan menemui jalan pulang. Lalu Allah dengan segala kebesaran dan keagungan-Nya pasti menjawab.

Apa ada dengan gua yang mengajak cinta masuk ke dalamnya? Apakah ada di sebalik hijab gua dan pergunungan? Tujuh pemuda beriman mencari cinta Allah yang abadi, bukan melarikan diri lantaran takut. Dakwah dan jihad, itulah yang mereka dambakan. Gua nyaman menjadi titian merentas masa untuk menjadi iktibar di masa depan.

Dalam pada itu, di suatu masa hadapan ... kumpulan pejuang berjihad harta benda dan jiwa raga demi meraih nilai syahid, bahkan redha Allah semata-mata. Perjuangan seringkali perlu strategi, bukan main belasah membuta tuli! Itulah nilai sebuah cinta, bersama hijab gua dan alam fauna yang senantiasa menunggu manusia-manusia yang soleh.

Pemuda jihad, Mujahiden dan alam buana ... sama-sama mencari cinta! Demi cinta, sebuah gua dan banjaran gunung bersaksi akan keimanan para pemuda. Perang itu tipu muslihat, sabda Rasulullah SAW.


0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger