Selangor: Haramkan jualan arak di kawasan penduduk Islam - Hasan Ali

PAS Selangor mahu segala jenis minuman arak yang diharamkan penjualan dan pembeliannya melalui Enakmen Jenayah Syariah tidak lagi dijual di kawasan majoriti penduduk Islam di negeri Selangor.

Pesuruhjaya PAS Selangor, Dato Dr Hasan Mohd Ali dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily memaklumkan bahawa isu jualan arak ini diharapkan tidak lagi dijadikan kontroversi dan diputar-belitkan oleh mana-mana pihak samada individu atau mereka yang mewakili pertubuhan termasuklah pihak Umno dan Barisan Nasional (BN).

"Dalam hal ini melalui satu Mesyuarat Khas Badan Perhubungan PAS Negeri Selangor, Ahad lepas, PAS Selangor telah menyambut baik segala maklum balas dan pandangan yang telah diberikan oleh pelbagai pihak khasnya dari kalangan masyarakat Melayu/ Islam di negeri ini berhubung isu tersebut.

BACA SETERUSNYA.....

2 comments:

Anonymous said...

boikot sahaja 7 eleven oleh umat islam. kita bersatu tak kira parti. yang lagi dajal ialah apa perluhya tesco shah alam menjual daging khinzir segar. ini juga satu penghinaan yang besar kepada umat islam. bila ada najis di bawah satu bumbung secara logik yang lain akan najis. ini kerana pemotong/pengendali daging khinzir bekeliaran dalam pasar raya dan restorannya. boikot tesco elak pencemaran najis.

Buana Ini said...

Setuju dengan saranan/komen sdr anonymous.

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger