Annual Bakri suka menulis ucapan saya - TG Nik Abd. Aziz


Berkaitan: Bidadari Dari Timur: Memoir Isteri Seorang Pejuang
Taqwa, mentarbiah jiwa dan memimpin nafsu
Cukup hanya ‘membaca’ al-Quran
PPSMI - Mutiara Tok Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat
Mengingati mati itu adalah nasihat terbesar
Adil dan ihsan dalam bisnes

Saya pernah menulis begini: Sejak kebelakangan ini saudara Annual Bakri Haron melalui penerbit Anbakri Publika Sdn Bhd mengorak langkah mengolah semula siri kuliah Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz bin Nik Mat ke dalam bentuk buku.

Alhamdulillah, inilah yang saya pernah katakan dalam blog ini bahawa perlunya isi kuliah yang terdapat dalam terlalu banyak kaset dan CD oleh Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz bin Nik Mat dibukukan. Kuliah yang disampaikan, kebanyakkannya dalam bahasa dialek Kelantan, mesti dibukukan supaya umat Islam terbanyak, juga generasi mendatang, dapat menelaah ilmu yang dicurahkan oleh tok guru ini.


Setiausaha Politik Menteri Besar Kelantan, Anual Bakri Harun terkenal dengan wataknya yang santai dan berkarektor seni. Beliau juga turut aktif sebagai penulis buku yang kini banyak menghasilkan karya terutamanya mengenai pemikiran Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Untuk komentar ini, baca lagi di sini.


0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger