Kes Norizan: Menteri dakwa ada kapak dalam kereta

Akhbar mStar Online melaporkan bahawa Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein membidas tindakan anggota parti pembangkang yang “sengaja mensensasikan sesuatu kes untuk kepentingan sendiri seperti kes seorang wanita yang mendakwa ditembak polis pada Oktober tahun lepas.”

"Kalau salah tetap salah dan kita akan ambil tindakan. Cuma dalam nak memberi pembelaan jangan mengaburi mata orang ramai seolah-olah semua yang polis buat semuanya salah, semuanya penyalahgunaan kuasa.


"Kita tak akan lari daripada tanggungjawab kita untuk memastikan mereka yang tidak berdosa mendapat pembelaan. Saya harap orang ramai akan dapat menilai sendiri ketandusan idea dan ketandusan isu (pembangkang) dengan mensensasikan sesuatu perkara untuk kepentingan diri mereka sendiri," dakwa menteri itu.


Norizan Salleh, 30, mendakwa ditembak sebanyak lima kali oleh polis ketika menaiki sebuah kereta bersama tiga orang rakannya serta turut ditendang dan dipijak selepas diheret keluar dari kereta itu, dalam satu kejadian di Kuala Lumpur.


Hishammuddin dipetik sebagai berkata, “seperti dalam kes yang mendakwa gadis itu ditembak..tetapi aspek lain kejadian itu tidak didedahkan, kapak (dijumpai dalam kereta) dan kereta itu dicuri.”

"Kenapa tidak disebut kereta itu dilaporkan hilang, dalam kereta itu polis jumpa parang, kapak, pisau, pemutar skru dan nombor plat kereta palsu dan tombol kunci yang telah diubah suai?" katanya menjawab pertanyaan Chua Tian Chang (PKR-Batu) dan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR-Permatang Pauh) yang menyatakan polis bertindak tidak adil dalam kes itu.
Anggapan aku tetap mengatakan tindakan polis tidak beretika dan melebih-lebih.
Mari dengar apa kata peguam Norizan dan mangsa sendiri.


Berkaitan: Polis tembak, tendang hingga patah tulang rusuk – Norizan

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger