21 Zulkaedah 1431H - Dengan gagah dia melangkah menaiki tangga ke mimbar. Wajahnya bersih dan ada seri. Walaupun suaranya tidak berapa lantang, namun hujah dan komentarnya lantang dan gagah membelah segenap ruang solat. Lontaran cintanya juga membelah nubariku. Tanpa sedar terasa begitu singkat khutbah Jumaat hari ini di Masjid Al-Hidayah, Kampung Pandan Dalam.

Ya, ustaz muda itu menebar hujahnya dengan berani. Hatiku terasa bening di tengah-tengah jemaah lain yang memenuhi ruang solat. Dia menyentuh isu hiburan yang penuh budaya hedonis yang sedang meresap masuk ke negara Malaysia tercinta ini. Dia membidas budaya terkinja-kinja dan amat melalaikan yang sedang disemai oleh pemerintah negara bagi habuan anak-anak muda Melayu-Islam kita. Budaya artis gila seperti Adam Lambert (foto atas) dan konsertnya, serta hub pusat hiburan malam yang dijanjikan oleh pemerintah Malaysia menjadi intipati utama isi khutbah itu.


Gaya hidup gay yang pastinya mengamalkan seks luar batas tamadun kemanusiaan dibawa oleh Adam Lambert. Budaya sodomi dan kelucahan melampau yang dikutuk Allah dalam perkisahan lewat kata-kataNya dalam al-Quran dibawa meresap ke buana Malaysia. Ketika semua masyarakat Malaysia sedang mencari penyelesaian untuk mengubat penyakit sosial yang semakin membarah, sekali lagi pihak kerajaan membenarkan konsert artis itu berlangsung.

Di Malaysia, hubungan sejenis gay dan lesbian ditolak sepenuhnya oleh rakyat jelata. Namun mengapa pihak kerajaan masih lagi membenarkan artis tersebut masuk ke negara ini? Seandainya fitnah sodomi yang melatari usaha-usaha memusnahkan imej Datuk Seri Anwar Ibrahim diokestrakan, mengapa susuk tubuh yang benar-benar mengamalkan seks luat tabii itu dibenarkan mencari rezeki di Malaysia?

Lebih memburukkan ialah laporan bahawa pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak mahu menjadikan Malaysia sebuah hub pusat hiburan malam bagi memacu industri pelancongan mengikut Program Transformasi Ekonomi (ETP). Pelaksanaan hub hedonis ini antara lain melibatkan penubuhan beberapa kelab malam terkemuka, menganjurkan konsert utama dan melonggarkan garis panduan untuk penghibur antarabangsa.

Laman berita Malaysiakini melaporkan bahawa “Lebih mengejutkan lagi EPP (projek permulaan) juga mencadangkan penubuhan zon hiburan di Greater Kuala Lumpur/Lembah Klang, Genting Highlands, Pulau Pinang, Langkawi dan Kota Kinabalu bagi menggandakan pendapatan hiburan malam Malaysia kepada RM1.8 bilion menjelang 2020.”

“Langkah itu akan menyaksikan penubuhan enam kelab malam baru yang mampu menampung kehadiran 900 pengunjung pada hujung minggu menjelang awal 2012. Dua lagi akan beroperasi pada 2013 dan 2014.”

Wujudnya kelab malam dan pusat hiburan bertaraf global (kononnya!) pasti akan ada arak. Juga akan menular budaya hedonis terkinja-kinja dan berpeleseran antara lelaki-perempuan, lelaki-lelaki dan perempuan-perempuan. Kelab malam tersebut akan menjadi tempat pertemuan pertama bagi maksiat dan kebejatan seterusnya yang maha keji, termasuk pelacuran.

Ayuh pemuda dan pemudi Islam khususnya, dan rakyat Malaysia amnya, kita tolak pemerintah yang ada sekarang. Umat Malaysia, Islam dan non-Islam, Melayu dan bukan-Melayu, jom kita hancurkan (melalui undian dalam pilihanraya) hagemoni para pemerintah yang bakal membawa Malaysia ke jurang kehancuran!

Ada ulamak Islam mengharamkan alat-alat muzik bertali dan ditiup. Ada pula tidak mengharamkannya, termasuk ulamak kontemporari Dr. Yusuf al-Qaradawi. Masing-masing kelompok ulamak mempunyai hujah-hujahnya tersendiri, yang mana harus dihormati dan diguna pakai. Sebagai golongan rakyat umum, yang mana mahu diikut, itu pendirian masing-masing. Itulah kepelbagaian mazhab dan tajdid dalam Islam. Indahnya Islam itu jika mahu diamalkan.

Dalam masa yang sama, muzik atau konsert yang diharamkan sudah dinyatakan dengan jelas. Termasuk dalam kategori muzik-haram ialah arena yang bercampur antara lelaki dan perempuan, ada arak, ada lain-lain bahan yang memabukkan dan lirik yang tidak bermoral.

Di suatu ketika di satu sisi, kerajaan UMNO-BN terpaksa menguar-uarkan bahawa Malaysia adalah sebuah negara Islam, demi survival politik mereka. Namun pada sisi yang lain, konsert artis tidak bermoral digalakkan dan kini hub budaya hiburan hedonis pula dirancang. Apa semua ini?
Sama-sama kita fikirkan, insyaAllah.

Berkaitan:
Bila ALLAH murka
Melayu derhaka kepada siapa?
H1N1 - Bila Allah murka, munculnya pandemik selsema babi


0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger