Diskusi: Zulqarnain dan Syiah

26 Muharram 1431H - Dan saya bersetuju dengan pandangan Tuan Hj. Hasrizal Abdul Jamil mengenai bidang ilmu mesti diraikan. Saya pun begitu. Perbezaan pendapat dan kajian dalam disiplin ilmu tertentu patut dihormati. Untuk kes khusus, kita ada 4 mazhab utama dalam Islam. Dan mazhab lain seperti Syiah juga patut diraikan, selagi ianya masih berasaskan kepada firman Allah dalam Quran dan masih bertunjangkan kepada hadis Nabi Muhammad bin Abdullah (SAW).

Tuan Najmuddin menulis, "Pada saya, kebenaran al-Quran tidak perlu dibuktikan dengan apa-apa kajian, malah al-Quranlah yang akan membuktikan benar atau tidaknya sesuatu.

Pandangan Tuan Najmuddin saya tidak bersetuju. Hujah Tuan Imran dan Tuan Muhammad Alexander saya gunakan. Itulah pemahaman saya sejak sekian lama, dan saya yakin dengan itu.

Baca seterusnya >>

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger