Salah laku UMNO-BN berapa ribu muka surat? - Zuraida

25 Muharram 1432H - Menyedari hakikat tahun baru yang tiba, setiap warga Malaysia haruslah terus menanamkan sikap keadilan dan senantiasa menjunjung tinggi prinsip Perlembagaan Berdemokrasi sebagai cara pilihan kehidupan yang adil dan sejahtera.

Sorotan 2010 banyak memberi keinsafan kepada kita, namun nampaknya tidak kepada pemerintah. Kerakusan kerajaan UMNO-BN menaikkan harga barang, menyalahgunakan kuasa, memporak-perandakan institusi kehakiman, menginjak-injak maruah dan terus menodai hak rakyat adalah sesuatu yang amat dikesali dan tidak boleh dimaafkan.

Kronologi salah laku kerajaan UMNO-BN andai dibukukan pun belum tentu entah berapa ribu muka surat dapat ditulis. Fitnah demi fitnah, rasuah demi rasuah, pembaziran demi pembaziran yang terus tidak berkesudahan selama 53 tahun pemerintahan UMNO-BN.

Maka dengan khabar menjelangnya Pilihanraya Umum Ke-13 yang semakin hampir, saya yakin, semua pimpinan Pakatan Rakyat tidak akan gentar dan bersedia menghadapinya. Janji 100 hari Kerajaan Pakatan Rakyat (Buku Jingga) menuju Putrajaya adalah suatu yang azam yang benar dan menjanjikan suatu perubahan yang pasti buat pembentukan sebuah Malaysia yang lebih baik.

Hatta, bersempena tahun baru 2011, dengan rendah hati dan penuh kesyukuran saya ingin mengucapkan Selamat Tahun Baru 2011 buat semua warganegara yang dibela, yakni keseluruhan rakyat Malaysia umumnya, dan warga Parlimen Ampang khasnya.

Sekian. Terima kasih.

-- Puan Zuraida bt. Kamaruddin, Ketua Wanita PKR, Ahli Parlimen Ampang, Selangor.

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger