Alexander seorang Mukmin?

12 Safar 1432H - “Janganlah Tuanku menyekutukan Allah, Tuhan yang Esa. Sesungguhnya menyekutukan Allah adalah benar-benar kezaliman yang besar,” kata Aristotle kepada Alexander yang sedang berhadapan di tempat duduknya.

Baca seterusnya >>


“Sila semua pengawal tinggalkan beta,” titah Raja Philip kepada semua pengawal peribadinya bagi mempastikan para tetamu senang dengan baginda tanpa kawalan. Hanya dua orang puterinya, anak lelakinya Alexander dan bakal menantunya menemani baginda memasuki dewan khas.


Baca seterusnya >>


“Saya dengar pengawal muda Raja Philip yang menikam baginda pun mati diserbu beberapa kelompok yang setia kepada baginda. Pengawal itu cuba memanjat tebing tembok, tetapi segera ditarik lalu tersembam ke tanah berbatu. Dia cuba melawan dan mahu membunuh lagi, namun tidak ke mana kerana ada seseorang menikamnya dengan tombak. Benarkah?” rakan Brutus berkata seraya mengajukan soalan kepada Cloythenes tanpa berkelip matanya.


“Kelihatannya, saya kira, kes ini bakal menemui jalan buntu,” simpul Brutus. Cloythenes dan rakan Brutus mengangguk bersetuju.


Baca seterusnya >>


*** Kisah ini adalah fiksyen sejarah berasaskan imaginasi penulis. Tiada kaitan dengan mana-mana sosok dalam sejarah. Sekiranya ada bersamaan dengan fakta sejarah atau nama-nama berkaitan, itu hanya kebetulan sahaja.

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger