Munajat sang hamba

19 Rejab 1432H - Usai bersolat beralaskan sejadah yang dihampar di atas sekeping tikar getah yang sering dibawanya bersama-sama, dia bermunajat. Di persekitaran hening dan teduh itu, dia bercakap-cakap dengan Tuhan yang Esa. Saksinya ialah para kehidupan di kolam itu, terutamanya si Teratai Besar dan Teratai Kecil.

“Ya Allah, letakkan dunia di tanganku, bukan di hatiku. Ampunkan dosa-dosa aku ya Rabb. HambaMu ini tidak akan berdaya menempuh badai tanpa bantuan dan cintaMu.

“Aku bukanlah insan kamil. Juga amat sedikit amalku untuk syurgaMu. Lantaran malu sungguh aku mengharap indahnya syurga abadi. Mendambakan syurgaMu, sedang ibadatku jauh terpencil. Ya Allah, namun memang itu sifatMu, wahai Tuhan Maha Pengasih, Maha Penyayang, maha segala. RedaMu pada hamba tiada bertepi tiada berakhir. RahmatMu alam cakerawala tidak sanggup menampungnya. Itulah diriMu ya Tuhanku yang Maha Mendengar.

BACA LAGI >>

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger