Dahsyatnya fatamorgana Dajjal


Terap semangat Sultan Murad, ayahanda Sultan Muhammad AL-FATEH.

Tuan-tuan dan cikpuan-cikpuan yang disayangi, bapa umpama membawa dulang yang berisi air dan api. Air dan api itu saling berebut untuk mengungguli, walhal api adalah air manakala air itu adalah api. Bapa wajib mengajar anak-anak amanah Allah agar jangan tertipu dengan fatamorgana dunia mainan Dajjal.


Kita saling mengingat dan beringat, saling memesan dan berpesan. Insya-Allah, yang tua atau sedikit tua bukan dicemuh, yang muda bukan tidak boleh diikut. Justeru hidup ini simbiosis. Ikhlas dan istiqamahlah.


Mesej seorang teman yang prihatin. Ia memberi kesan khas untuk saya.

"Perlu diingat agama Islam (umat Rasullulah) merupakan agama terakhir tetapi paling banyak berpecah mengikut fahaman dan akidah masing masing. Kenapa? Adakah kerana Dajjal dilahirkan sebelum Rasullulah yang menggunakan senjata utama (al-Quran) mencari kelemahan penganut Islam untuk berpuak-puak? Tugas penulis ibarat 'telur di hujung tanduk' di sisi-Nya. Yang baik dari-Nya, yang jahat dari diri sendiri. Dalam gelap ada terang, tetapi dalam terang ada gelap yang boleh membuatkan kita yang pertama ke jalan neraka. Wallahu'alam."

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger