Gua rock, tapi sokong ulama


Saya hanya seorang hamba Allah yang daif di sisi-Nya. Hamba Allah yang banyak dosa, tidak pantas untuk memberi nasihat pada teman-teman. Namun, justeru sayangkan kalian dan apa yang diperjuangkan, izinkan saya berkata-kata.

Sabarlah dan beristiqamahlah, teman-teman pimpinan PAS di semua peringkat. Jangan mundur walau apa sahaja mehnah yang menerjang. Usah gentar dengan segala taburan fitnah dan adu domba. Bukankah Rasulullah SAW memberi ingatan: "Bersabarlah, menang atau syahid."?

Janji-Nya Maha Benar. Manusia bukan penentu dan redha manusia itu hantu. Nyawa PAS bukan di tangan manusia. Bukan pada banyak atau sikit kerusi di Dun dan Parlimen. Hanya Allah penentu segala. Usaha dan bergerak menuju matlamat tetap wajib diteruskan.

Saya? Ya, saya Web Sutera yang mengenali erti sebuah perjuangan dan hasrat molek untuk memartabatkan Islam di persada Malaysia. Saya, lelaki yang dilahirkan dengan didikan agama oleh bonda dan ayahanda, mereka memberi makna bahawa PAS bukan sekadar nama. Nama apa pun, ia sekadar wahana. Paling utama Islam.

Apa yang digembar-gembur sebagai 'perselisihan ulama dan profesional’ hanyalah doktrin musuh-musuh. Mengapa harus terperangkap, wahai pejuang? Semua Islam. Maju terus! 

Saya mantan Mat Metal dan hard rocker. Saya tetap sokong ulama, walaupun saya rock!

** Insya-Allah, ikhlas dari sang fakir di sisi Allah, WEB SUTERA.

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger