Set Kombo Kenali dan Cintai Rasulullah


Set kombo Kenali & Cintai Rasulullah dari MUST READ SDN BHD. MIliki empat buku perihal Rasulullah SAW pada satu harga yang berbaloi beli.
1. Manisnya Tawa dan Gurau Senda Rasulullah
2. Ketika Gugurnya Air Mata Rasulullah
3. 50 Sup Champion Resepi Rasulullah (Web Sutera)

4. Sirah Peperangan Rasulullah

Harga: RM75.00, pautan info: http://bit.ly/CintaiRasulullah.

Mengenai buku 50 Sup Champion Resipi Rasulullah SAW, seorang pembaca bernama Aina Dayana Hilmi memberi komen seperti di bawah pada 13 November 2014 di Goodreads Malaysia.

BismillahirrahmanirrahimNama tuan Web Sutera mula saya kenali sekitar tahun 2008 - 2009 ketika saya mula-mula membuat blog ini dan mula aktif di laman sesawang Goodreads. Atau mungkin juga saya secara tidak sengaja berkunjung ke blog beliau semasa mencari ulasan-ulasan buku yang menarik.

Namun awalnya saya agak keliru ketika berkunjung ke blognya. Menurut pengenalan di blog, beliau menjalankan bisnes katering, tetapi mengapa ada ulasan buku? Agak bercampur-campur entrinya. Demikian telahan saya yang baru mengenali dunia blog.

Setelah beberapa tahun, mengetahui beliau telah menulis beberapa buah buku membuatkan saya rasa teruja kerana telah mengikuti tulisannya di blog dan Goodreads. Saya pernah membaca Berfikir Gaya Champion dan kini berpeluang membaca naskah ini yang dipinjam dari Perpustam.

50 bab di dalam ini memberi persepsi kepada saya betapa luasnya ilmu, pengalaman dan pemerhatian beliau terhadap kehidupan ini. Maklumat yang diperolehi oleh beliau melalui pembacaan digarap dan disesuaikan mengikut tema dalam sup champion.

Acap kali juga saya berhenti membaca, merenung perkongsian beliau dan akhirnya mengangguk tanpa sedar menyetujui kata-kata beliau.

Suka membaca pengalaman beliau dalam perniagaan katering, nasihat agama buat saudara semuslim, pengalaman beliau menghadapi cabaran hidup serta untaian puisi yang diselitkan hampir di semua bab.

Tidak lupa juga apabila saya ternampak lokasi tempat tinggal saya di dalam buku ini - Teluk Mas (Melaka). Wah, sehingga ke sini tuan membuat katering ya! Rasa mahu tahu juga bagaimana tuan sampai ke sini.

@@@@@@@

Ini pula catatan saya dalam Facebook. Insya-Allah, saya kongsikan.

Ya .. ada orang tanya. Fasal pakai kopiah. Teringat ustaz semasa dalam tingkatan 5 dulu yang sentiasa pakai kopiah putih. Ustaz jawab, "Paling kurang pun saya akan malu dengan kopiah sekiranya berniat tak baik dalam perkara tertentu."

Jawapan saya pula, "Paling tidak pun saya cuba amalkan sunnah Rasulullah SAW sebagai satu manifestasi syiar Islam. Walaupun sedar diri ini banyak dosa, maka paling busuk menyedari diri ini akan solat dan tanggungjawab."

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger