Prekuel Trilogi Armagedon

Ini soal cinta. Tetapi bukan cinta antara lelaki dan perempuan, bahkan cintanya jauh lebih besar. Dalam kemelut petaka taburan musuh-musuh Islam, tetap ada manusia mukmin yang tidak tenggelam.

Dalam pudarnya kemanusiaan dan bercambah kerakusan, dasawarsa alam melihat wilayah umat Islam berpadu tekad memacu kemajuan dunia, dalam kancah yang tertampak meredam. Kemajuan mencari redha Allah dan menjaga amanah. Bukan sekadar menunggu munculnya Imam Mahdi dan turunnya Nabi Isa, melainkan berjerih perih bersedia berdada dengan musuh yang mahu terus menabrak jantung hati manusia – nilai-nilai murni tatacara hidup Islam dan anak-anak muda.

Novel ini adalah prekuel kepada PERANG ARMAGEDON, gabungan sejarah dan futuristik. Kekalahan Nasrani/Kristian di Baitulmaqdis pada era Sultan Salahuddin al-Ayyubi didogmakan sebagai Armagedon bagi dunia Kristian Barat, akibat hasutan Zionis-Yahudi. Dogmatik ini mendarah daging di dalam jiwa penjarah umat Islam, sehingga mutakhir.

Namun janji Allah Maha Benar. Kelak dunia akan bersaksi.

Cinta, thriler, dunia berhijab dan Armagedon ... medan tarung berdarah! Mampukah mereka menjaga iman? 

** WEB SUTERA.

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger