Apabila blogger ngetop Malaysia share ...

KONSPIRASI MAHARAJA - Daulah Darussalam, planet Marikh 

Raja Suleyman berasal dari keturunan Abdullah bin Abhar, seorang pahlawan gagah dan berani pada era Nabi Muhammad SAW di Bumi. Dia berdiri di atas pepasir yang berkilauan di tepian pantai Laut Bersinar. Dia memandang jauh melepasi gapura berangkai dua – pintu masuk agam ke kota besar Daulah Darrusalam. Di sudut kiri dan kanan gapura itu dihiasi dengan taman tergantung dan air terjun yang jatuh ke muara Laut Bersinar.

Raja Suleyman menaiki kuda terus ke tepian pantai seusai memeriksa batalionnya di lapangan Lembah Ngarai. Dia masih belum lucutkan pakaian perang sejak tadi, malah belum memasuki istana. Bersama pedang jenawi di sisi kanannya yang tersisip kemas, lamunannya panjang dan jauh … jauh melangkau sempadan masa. Teringat leluhurnya yang gagah berani - Abdullah bin Abhar.

** Atas: Screen capture Facebook blogger paling ngetop Malaysia, Tuan Ben Ashaari,  yang share-kan novel dalam Ilham Karangkraf ini Wah! Saya teruja.


** Insya-Allah, ikhlas dari sang fakir di sisi Allah, WEB SUTERA.

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger