Janji neraka Allah untuk Iblis

Janji neraka itu menghambat jiwanya! Kelihatan takhta, mahkota dan pakaian. Juga tali! Semuanya diciptakan dari api yang maha panas.

Suatu suara memberi arahan, “Wahai Iblis! Naiklah kamu ke atas takhta yang kau banggakan itu dan berbicaralah kamu kepada penghuni neraka!” Dia tidak dapat menolak, kerana itu janji dari Tuhannya yang dia akui.

Sebaik menaiki takhta itu, Lucifer berkata, “Wahai penghuni neraka. Wahai orang-orang yang kufur. Wahai orang-orang munafik. Sesungguhnya Allah Subhanahu Wa Taala telah menjanjikan kepadamu dengan janji yang benar, bahawa kamu semua mati lalu akan dihimpun dan dihisab menjadi dua kumpulan. Satu kumpulan ke syurga dan satu kumpulan ke neraka Sa’ir.”

Semua penghuni neraka memandang Lucifer dengan marah.

“Wahai orang-orang kafir dan orang-orang munafik. Kalian semua menyangka bahawa kamu tidak akan meninggalkan dunia, bahkan kamu semua menyangka akan tetap berada di dunia. Tidaklah ada bagiku kekuasaan ke atas kalian melainkan aku hanya mengganggu kalian.

“Akhirnya kalian semua mengikuti aku, maka dosa itu untuk kamu. Oleh itu janganlah kamu mengumpat aku, mencaci aku, sebaliknya umpatlah diri kamu sendiri. Sesungguhnya kamu sendirilah yang lebih berhak mengumpat daripada aku sendiri.

“Mengapakah kamu tidak mahu menyembah Allah Subhanahu Wa Taala, sedangkan Dia yang menciptakan segala sesuatunya? Hari ini aku tidak dapat menyelamatkan kamu semua dari janji siksaan Allah, dan kamu juga tidak akan dapat menyelamatkan aku. Sesungguhnya pada hari ini aku telah terlepas dari apa yang telah aku katakan kepada kamu, sesungguhnya aku diusir dan ditolak dari redha Allah.”

Setelah ahli neraka mendengar kata-kata Lucifer itu, lalu mereka melaknatnya sungguh-sungguh. Namun sudah tidak berguna walau sedikit pun. Setelah itu Lucifer dipukul oleh malaikat Zabaniah dengan tombak yang terbuat dari api, dan jatuhlah dia ke dasar neraka yang paling bawah. Dia kekal selama-lamanya bersama-sama dengan orang-orang – manusia dan jin - yang menjadi pengikutnya.

Malaikat Zabaniah lalu berkata kepada Lucifer dan pengikutnya, “Tidak ada kematian bagi kamu semua dan tidak ada pula bagimu kesenangan. Kamu kekal di dalam neraka untuk selama-lamanya.”

BACA LAGI >>

** Insya-Allah, ikhlas dari sang fakir di sisi Allah, WEB SUTERA.

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger