PERANG ARMAGEDON: Isu jihad dalam melawan teroris Zionis-Israel


Kadangkala, bahkan kerap perang terpaksa demi membela maruah dan untuk kebaikan manusia. Kalau Islam tidak wajibkan jihad, musuh-musuhnya dan musuh kemanusiaan akan menganyang ummah. Namun Islam mengajar adab-adabnya, insya-Allah.

Futurologists tend to look at the impacts of artificial intelligence, genetic engineering, nanotechnology and robotics in isolation. It is a simple matter to single out a technology and then make a linear regression projecting its future. The most commonly referenced current example is ‘Moore’s law’. Gordon Moore was originally speaking about IC complexity – which was applied by Dave House to computer performance, predicting it doubling every 18 months. Popular acknowledgment of Moore and House is that ‘Moore’s law’ has successfully predicted the exponential growth of digital electronics over the past 45 years.

Mesej utama novel ini ialah perjuangan jihad menentang kezaliman Zionis. Good vs. evil. Teknologi melawan teknologi. Kesatuan ummah tanpa mengira bangsa, kaum, warganegara serta bentuk (manusia, jin, Polip) dalam menjayakan sebuah misi agung iaitu Armagedon yang jauh terkehadapan nanti.

Yahudi moden dengan fahaman Zionisnya terus merosakkan dunia dari lokasi Haikal Sulaiman dan kawasan sekitarnya. Mereka berbesar hati dengan kesombongan yang luar biasa sebagaimana mereka lakukan sebelum peringatan yang pertama.

Kutukan Allah akan berterusan terhadap hamba-Nya yang amat zalim itu. Salah satunya melalui janji Allah bahawa sentiasa ada kumpulan pejuang di Baitulmaqdis dan kawasan sekitarnya sebagai benteng agama Islam sehingga ke hari kiamat..

Inilah inti pati fiksyen ini.

** Kaver ini belum final. Masih ada sedikit penambahbaikan akan dibuat Isnin ini oleh tim grafik dan editorial Galeri Ilmu Sdn Bhd, insya-Allah.

@@@@@@@


Saya kira tidak lengkap andai saya tidak menulis sedikit berkenaan Bengkel Penulisan Novel Islami anjuran Khairy Tajudin Resources dengan kerjasama penerbit Galeri Ilmu Sdn Bhd pada 22 Februari 2014. Sekali lagi saya saksikan kehadiran peserta wanita yang jauh lebih ramai daripada lelaki. Ternyata wanita memang suka menulis. Mohon maaf andai saya agak membebel. Semoga bermanfaat walau sedikit, insya-Allah.

Terima kasih istimewa kepada Cikpuan Nur Liana bt. Omar. Banyak ilmu yang saya sendiri kutip. Beliau editor yang sangat rajin dan berani.

Jangan malu mengakui yang kita suka membaca, gila akan buku. Biarkan orang lain yang tidak minat menyindir kita. Kita adalah kita, sebuah komuniti dan ummah yang suka membaca dan menelaah.

"Reading is not easy. Unless you have cultivated the habit, you will not read." (SN A. Samad Said)

** Insya-Allah, ikhlas dari hamba Allah yang daif di sisi-Nya, WEB SUTERA.

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger