Khilafah bukan Teroris!


Doktrin puak-puak kuffar ialah memberi gambaran buruk kepada dunia tentang betapa taksubnya umat Islam sehingga berpecah, berperang dan saling membunuh. Dengan itu mereka dapat menghalang umat dunia dari jalan Allah, mahu agar dunia melihat Islam itu suatu agama ganas dan suka berbunuhan.

Lagi tujuan mereka ialah menjadikan dunia Timur Tengah, khususnya wilayah besar Syam, sebagai sumber utama penjualan senjata perang. Usaha ini disasarkan supaya Negara Islam (khilafah) Ahli Sunnah tidak dapat dibina.

Iraq, Iran, Lebanon dan Syria ingin dijadikan wilayah Syiah, di samping negara haram Israel, supaya Amerika Syarikat boleh menguasai wilayah itu. Maka sabda Nabi Muhammad SAW kini semakin tercantum, sebagai usaha puak kuffar dengan kuasa di belakangnya, yakni Dajjal, menghurung umat Islam. Petaka Armagedon kini semakin menyerlah.

Cahaya Islam sebenar berdasarkan al-Quran dan sunnah Nabi Muhammad SAW, bukannya Syiah, akan tetap wujud. Justeru Allah adalah Maha Merancang yang akan menipu-daya wakil Iblis dan Dajjal.

** Insya-Allah, ikhlas dari sang fakir di sisi Allah, WEB SUTERA.

2 comments:

Web Sutera said...

Dalam pengertian syariah, Khilafah digunakan untuk menyebut orang yang menggantikan Nabi Muhammad SAW dalam kepemimpinan Negara Islam (ad-Dawlah al-Islamiyah). Inilah pengertiannya pada masa awal Islam. Kemudian, dalam perkembangan selanjutnya, istilah Khilafah digunakan untuk menyebut Negara Islam.

Menurut Ibnu Khaldun, Khilafah adalah pengembangan seluruh urusan umat sesuai dengan kehendak pandangan syariah dalam kemaslahatan-kemaslahatan mereka dalam urusan dunia dan akhirat. Yang akhirnya urusan dunia juga untuk kemaslahatan akhirat.

Jadi, Khilafah adalah kepemimpinan umum bagi kaum muslimin seluruhnya, untuk menegakkan hukum-hukum syariah Islam dan melestarikan dakwah Islamiyah ke seluruh dunia.

Selanjutnya, Khilafah dalam terminologi politik Islam ialah sistem pemerintahan Islam yang meneruskan sistem pemerintahan Rasullullah SAW, dengan segala aspeknya yang berdasarkan al-Quran dan Sunnah Rasullullah SAW.

Sedangkan Khalifah ialah Pemimpin tertinggi umat Islam sedunia, atau disebut juga dengan Imam A’zhom yang sekaligus menjadi pemimpin Negara Islam sedunia atau lazim juga disebut dengan Khalifatul Muslimin atau Amirul Mikminin.

Web Sutera said...

Typo: Sedangkan Khalifah ialah Pemimpin tertinggi umat Islam sedunia, atau disebut juga dengan Imam A’zhom yang sekaligus menjadi pemimpin Negara Islam sedunia atau lazim juga disebut dengan Khalifatul Muslimin atau Amirul Mukminin.

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger