Aku hamba-Nya yang banyak dosa


Ada perkara meletihkan. Ada hal yang memeritkan. Ada dugaan dalam susah dan senang. Itulah dunia ... itulah kehidupan. Kerana ... kelak kita akan menemui kehidupan hakiki di dunia Akhirat.

Mau atau tidak, ia tetap fitrahnya begitu. Justeru kita hanya hamba-Nya.


Maaf cakap ... putus asa adalah ajaran Iblis/Lucifer yang menyuruh kita lupakan usaha dan Allah. Walhal Iblis tak pernah berhenti untuk berusaha sesatkan manusia. Ibrah. Siapa aku nak nasihat orang? Sedang diri sendiri banyak dosa. Allahu-Akbar! Namun .... .

Monolog Prof. Dr. Adnan Gul

Memang bangsa Yahudi bijak. Maka oleh kerana bijaklah... ramai daripada mereka sombong, bongkak dan takbur. Lalu sifat-sifat Iblis yang menjadi asbab dia dinista oleh Allah dianuti oleh golongan agamawan Yahudi, dan secara rakus diterima masuk ke dalam banyak aliran/mazhab Yahudi dengan Zionis-nya.

Maka usaha-usaha yang diacut dan ditali-temalikan dari dunia ghaib itu terus-menerus ditayangkan untuk umat manusia... walhal dalam sedar atau tidak, racun itu sebati dengan jiwa-jiwa yang kontang iman.

Musuh Islam dan agama itu menyedari - dan aku dengan izin Allah turut memahami - bagi mereka nilai-nilai murni agama adalah penghalang cita-cita. Nilai-nilai agama menjadikan penganut Islam berasa ada tanggungjawab terhadap Allah. Justeru tanggungjawab, maka jalan manusia Muslim menjadi lurus.

**********
"Apa tindakan kita sekarang?" Panglima Pangeran Galoh inginkan kepastian dari majlis Syura Kesiagaan Darussalam.

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger