KITAB BERBICARA: IBRAH DALAM PENCERITAAN


Saya mahu menasihati diri sendiri dan mengajak teman-teman pembaca, bahawa yang lebih utama ialah kehidupan selepas mati. Justeru mati itu bukan penamat, melainkan sebuah permulaan. Sang juara ingin hidup damai di akhirat, dan selesa di dunia.

Allah ciptakan dunia dan isinya bukan sia-sia, melainkan untuk diambil ibrah, iktibar, pengajaran dan dilestarikan oleh setiap manusia tanpa mengira di mana dan bangsa apa pun jua.

Berjalan, melihat, mentaakul dan kemudian belajar. Itu suruhan Allah dan Rasul-Nya Nabi Muhammad (SAW). Baginda selamanya seorang juara paling besar untuk dunia yang dititip langit.

* Web Sutera, si marhaen yang mahu membawa obor ke langit iman.


>> Saya Web Sutera, seorang novelis dan penulis yang sudah menghasilkan 34 buah karya yang dibukukan, bergerak aktif menulis semenjak tahun 2010.

Bersama saya beberapa judul karya yang ada stok. Andai sudi atau mahu berkenalan, saya berbesar hati andainya tuan/cikpuan dapat memiliki karya-karya saya itu. Setiap buku akan ditandatangan. Hubungi saya ya, melalui Facebook atau di sini. Ada pakej atau kombo menarik dengan diskaun hebat. Insya-Allah benda boleh bincang.

Saya juga ada masukkan beberapa karya dalam Shopee. Insya-Allah akaun Shopee saya DI SINI.

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger