Menyentuh isu hudud yang sedang dimainkan oleh media milik kerajaan sekarang Hu berkata isu tersebut tidak menjadi persoalan besar kepada masyarakat bukan melayu di Pantai Timur kerana masing-masing telah diberi kefahaman tentang persoalan hudud.

"Kita memang sedar bahawa isu hudud merupakan isu yang akan dimainkan kerajaan (BN) untuk mengabui mata pengundi bukan melayu ketika kempen yang akan berlangsung tahun depan (dalam pilihanraya kecil parlimen Kuala Terengganu).


"Kami dikalangan orang bukan melayu di pantai timur ini baik di Kelantan atau di Terengganu memang dah faham apa itu hukum hudud kerana hudud hanya untuk orang Islam sahaja dan orang bukan Islam tidak terikat dengan hukum tersebut.

"Orang bukan melayu di Pantai Barat mungkin tidak berapa faham kerana telah diputarbelit oleh media kerajaan yang sengaja ditakut-takutkan dengan hukum rejam dan potong tangan. Walhal hudud bukan begitu.” (Hu Pang Chaw, Pengerusi Kelab Penyokong PAS Kebangsaan)

*** Yang takut hukum hudud ialah UMNO dan pemimpin BN serta pihak lain yang termakan momokan UMNO selama ini. Itulah kejayaan UMNO yang bangang! Padahal hukum hudud hanya UNTUK ORANG ISLAM SAHAJA.

Para penjenayah juga takut hukum Islam ini. Bukankah bagus penjenayah dan penjahat dalam negara ini takut untuk melaksanakan kejahatan durjana mereka apabila hukum hudud Islam dimaterikan sebagai undang-undang jenayah? Lu fikirlah sendiri!

1 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah.

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger